Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Back Your Home
Pinky World
Diary ~~ Mustache ~~ Linkies ~~ Shout



Hatiku Milikmu - Part 1
Saturday 5 May 2012 | 0 comments

Ahad:06/05/2011- Hyee kawan-kawan . Apa khabar ? Sihat ? Harap semua sihat macam biasa ye . Hari ini aku nak luahkan satu cerita tentang sepasang kekasih . Hope semua enjoy dengan cerita ni . 




Mengisahkan tentang seorang gadis dan pasangannya . Mereka berkenalan dilaman sesawang FACEBOOK . Bermula dengan perkataan " Hye " dan dibalas dengan perkataan " Hye Back " rasa macam mereka ni dah kenal lama . Dengan hanya bersoalankan " Asal mana ? Nama penuh siapa ? Umur brape ? " mereka semakin rapat . Kenal antara satu sama lain , cuba fahami hati budi masing-masing . Gadis ni happy sangat . Tak terbayang apa perasaan si gadis . Chatting punya Chatting , Bergurau senda sama-sama , sampailah pada tarikh 26/November/2011 . Mereka pun bersama . Tarikh ni sangat bermakna bagi si gadis . Dan tak akan sesekali si gadis lupakan . 

Hari semakin hari pun berlalu . Mereka hanya berhubung melalui facebook . Sebab , masa itu si gadis tak pakai Handphone . Perkataan " Biy sayang Bby " " Bby sayang Biy jugak" selalau mereka ungkapkan . Setiap kali kalau si gadis rindu akan pasangannya , gadis itu akan tatap gambar pasangannya . Dan si gadis tak pernah lupa untuk tinggalkan pesanan di Wall Fb . Bila dilihat-lihat , mereka ni Sweet sangat macam Gula-gula . Pada masa yang sama jugak , Si gadis dan pasangannya tempuh pelbagai masalah . Ada saja yang tak kena . Tetapi , si gadis ni tak pernah putus asa . Gadis ni mempunyai Hati yang sabar , tabah menempuh dugaan dan dia akan ikut kata hatinya . 

Suatu hari , gadis mendapat satu berita yang sangat sedih . Apabila , dia mendapat tahu daripada kawan rapatnya yang pasangannya mempunyai hubungan dengan kawannya sendiri . Sakit dihati gadis ni tak ada siapa yang tahu malainkan si gadis dan tuhan sahaja yang tahu . Keesokkan harinya , si gadis luahkan apa yang dia rasa pada pasangannya . Pasangannya cuba menjelaskan semuanya . Pada mulanya , si gadis tak nak mendengar penjelasan itu , tapi hati si gadis berkata " bagilah dia peluang untuk jelaskan semuanya " . Pasangannya pun menjelaskan apa yang berlaku , dan meminta maaf . Dengan hati terbuka gadis ini pun memaafkan pasangannya . Sejak hari itu , Hubungan mereka kembali seperti biasa . Bergurau senda , Merajuk anta satu sama lain . Mengada-ngadakan =D 

Gaduh-gaduh baik , Baik-baik gaduh . Itulah yang selalu terjadik dalam hubungan si gadis dan pasangannya . Gadis ni sangat sayang & cintakan pasangannya seperti si gadis sayang & cintakan dirinya , keluarganya dan jugak kawan-kawannya . Si gadis bagi kasih sayang sama rata . Tak ada yang beza . 
Boleh dikatakan jugak setiap malam si gadis ni menangis . Tapi dia tetap sabar dengan apa yang berlaku . 
Pasangannya pernah berkata " andai awak dah benci betul-betul dekat saya , awak cakaplah saya tak kesah " . Tak pernah terlintas lansung dekat dalam hati si gadis ni nak benci dekat pasangannya , Malah , rasa benci pun tiada . 

Sehinggalah hari semalam . Pada mulanya mereka happy sangat . Berbual , bergurau dalam telefon macam biasa . Tetapi bila dalam Fb , pasangannya macam marah dekat dia . 
Bila si gadis lihat pasangannya OnL , dia pun tunggu perkataan " Mummy " dari pasangannya . Tetapi tiada .
Si gadis mula berkata " Dah tak nak chat lagi ke ? " . Pasangannya pun membalas " Tak nampak " .
si gadis membalas lagi " Ouh okay , maklumlah busy sangat . Sampai awek pun tak nampak " . Pasangannya pun membalas lagi " A`ah " . si gadis pun berkata " Okayy , member Fb lagi penting kan . " then pasangannya pun menjawab " A`ah " ...
Dengan airmata yang membasahi pipi si gadis , dia pun berkata lagi kepada pasangannya " Andai kata suatu hari nanti saya pergi , saya harap ada orang yang akan bagi tahu awak yang saya sayang dekat awak dan saya minta maaf kalau selama ni saya buat awak rasa keseorangan " . 
Airmata si gadis jatuh seperti air hujan . Tak henti-henti . Sehinggalah , ayah si gadis melihat dia menangis . Ayah si gadis pun berkata " Kenapa adik menagis " si gadis tk berkata apa-apa . si gadis cuma berkata " Adik janji akan belajar rajin-rajin . adik akan tolong ayah dan ibu . Dan kalau ada rezeki , adik akan bawak ayah dengan ibu ketempat yang ayah dengan ibu nak pergi " ayah si gadis pun bertanya " tempat mana tu ? " Si gadis menjawab " Ke tanah Suci " .
 Dalam pada yang sama jugak , hati si gadis berkata " Awak , saya janji tak akan buat awak sakit hati dan saya nak awak tahu saya sayang awak sepenuh hati saya Noriman " . 




Older Post | Newer Post